Oglinda oglinjoara cum sunt vazut din afara?

Credem despre noi ca suntem geniali, normali sau mai slabi ca altii, ca suntem perseverenti sau delasatori, ca ne afirmam sau ca zburam sub radar, ca ideile ne curg in valuri sau ca suntem indragostiti de cifre, ca suntem prea afectuosi sau prea reci, prea buni sau prea rai si cate si mai cate credem despre noi.
Dar cat din ceea ce credem despre noi este reflectat si in afara? Cred cei din jurul nostru acelasi lucru? Si colegii si rudele si sefii si clientii…au toti cam aceeasi imagine despre noi?

Pentru a putea fi siguri ca transmitem in exterior in mod constant o imagine clara si consistenta este important sa aflam parerea sincera a celorlalti cu privire la atributele ce pot fi asociate cel mai bine brandului nostru, la punctele noastre forte si cele slabe, la ce rol ni se potriveste intr-o echipa si asa mai departe.

Daca ai trecut, in zona corporate, printr-o evaluare de tip 360, stii despre ce vorbesc. Iar pentru cine nu a trecut este vorba de – sa zicem – un chestionar cu diferite intrebari sau cu liste de atribute din care respondentul este invitat sa aleaga raspunsurile relevante. Trimiti chestionarul catre cat mai multe persoane care te cunosc (urmarind sa ai bine acoperite toate categoriile relevante pentru tine de genul: manageri, colegi, clienti, parteneri, prieteni etc) si raspunsurile ti se aduna sub protectia anonimatului de la toti cei care au dorit sa raspunda – ideal este sa ai minim 20 de raspunsuri. In final sistemul iti ofera totalul si eventual o analiza. Daca nu ai analiza data de sistem o poti face tu impreuna cu coachul tau sau chiar si singur cu o minima ghidare.

Acum ceva vreme am trecut prin evaluarea Reach 360 si rezultatele au fost extraordinare. In primul rand mi-a placut ca scopul este cel de dezvoltare si nu de evaluare gen corporate. In plus focusul este pe elementele pozitive, pe simplitatea si rapiditatea raspunsurilor si pe totala anonimitate a respondentilor. Am aflat cu surprindere ca cei din jur cred despre mine anumite lucruri pe care eu nu le-as fi pus in mod spontan in fruntea listei. Foarte multi dintre respondenti m-au vazut ambitioasa si foarte umana (grijulie, atenta, empatica).
La exercitiul proiectiv prin care li se cerea respondentilor sa ma asocieze cu un tip de masina majoritatea au ales masini de tip “familie”, sigure, rezistente, pe care te poti baza in orice situatie. Magulitor ()
Apoi am mai aflat ca sefii (si fosti sefi) ma vad in cadrul echipei ca “motivator” in timp ce restul respondentilor ma vad mai degraba “Creator” (trebuie sa recunosc ca asa ma vad si eu)

Cred ca cel putin 1 data pe an e bine sa treci printr-o evaluare 360 pentru ca-ti pune in fata oglinda realitatii. Mie mi-a placut atat de mult povestea asta incat mi-am obtinut si certificare pentru Reach 360. Certificarea cuprinde lucrul cu acest instrument si competenta in interpretarea rezultatelor.
Daca incepe sa te tenteze gandul unei astfel de analize in urma careia sa obtii imaginea clara a perceptiei celorlalti asupra ta da-mi de veste si povestim mai multe.

Certified 360 Reach

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s