Vacanta mea in Romania – partea 1-

Scriam acum ceva vreme de deruta care ma cuprinsese legata de vacanta mea de anul asta. Vroiam la mare, intr-un loc unde nu mai fusesem, un loc cu plaja mare de nisip fin, cu hotel langa plaja, cu apa marii cristal, cu valuri, fara pietre, in care sa poti intra treptat fara sa-ti ajunga la gat dupa 2 metri. Evident, in an de criza, cautam oferte rezonabile. Am exclus Tunisia, Turcia si Grecia unde am mai fost. Din principiu am exclus Bulgaria si am inceput sa tot caut. Nimic nu se potrivea. Poate ca pana la urma m-as fi dus din nou in Grecia daca intr-o zi nu m-as fi trezit cu un mail de la Jackie Bojor. Mailul suna cam asa: “Daca inca nu ti-ai stabilit destinatia de vacanta…”
Waw! Frate, la un asa mesaj iti vine sa zici ca asa a fost sa fie. Altfel cum naiba se nimereste sa primesti randurile astea fix cand te-a luat disperarea legata de negasirea destinatiei de vacanta care sa te convinga?
Jackie povestea de o vila la Eforie Nord, la 80 de metri de plaja….N-am mai fost la marea noastra de 5-6 ani. M-am gandit sa incerc si uite asa m-am lasat convinsa de randurile ei, am dat un email la pensiune, mai aveau o camera (Vezi? Pe bune ca asa a fost sa fie!) si am ajuns la Eforie Nord. Pe scurt pot spune:

1.M-a surprins placut plaja lata de nisip fin (La Debarcader) , faleza inalta si panorama frumoasa in pragul serii;
2.Mi-a placut apa cristal, fara pietre, fara alge, meduze sau alte vietati, cu valuri mari si putin adanca pe cel putin 10 metri.
3.Mi-a placut mult pensiunea Ad-Ella si D-na Adela Lipold. Cazare boiereasca, masa delicioasa, atmosfera excelenta (ceiuturi, cafelute de soi, pian, jazz, pictura etc). Doar cand ne-a luat telecomanda de aer conditionat sa ne “pedepseasca” pentru ca intr-o zi (!) uitasem si aerul deschis si geamul deschis nu mi-a placut. Ne-a lasat sa o cautam la greu peste tot in camera inclusiv in bagaje sau in gunoi. Parca chestia asta nu se face. Atragi atentia omului si gata. Dar cum nimic nu e perfect pe lumea atsa per total pot spune Jos palaria. Recomand si eu cu placere pensiunea Ad-Ella;
4.M-a exasperat aglomeratia pestrita de pe plaja – de la femei de 80 de ani la bebelusi de cateva luni adusi cu carucioarele pe plaja-, spaga de dat pentru rezervarea a 2-a azi a unui sezlong cu umbrela (altfel gaseai doar fara umbrela) sau mai aproape de plaja, asezarea de prosoape pe nisip in zona de sezlonguri, parte din muzica data pe plaja (dedicatii mai ales pentru romanii intorsi de la munca din diverse tari pentru concediul la mare cu familia);
5.Nu mi-a venit sa cred cate tone de gogosele cu diferite sosuri se mancau peste tot si parca de toata lumea; La fel si hamsiile iar la bere reclama suna asa: “Bere mai ieftina ca apa” (:-))
6.Mi-a placut apa marii, minunata si daca stateai mai mult cu spatele la mal (:-)) era si mai bine… altfel aglomeratia te innebunea.
7.Mi-a displacut sa ma imbaiez langa cocalari cu lanturi de juma de kil la gat si radeam gandindu-ma ce s-ar intampla daca i-ar cadea in mare unuia lantul. Mama ce cautari ar mai fi fost;
8.M-a lasat masca sa vad cum un gratargiu forja la maxim un uscator de par ca sa atate focul pentru coptul porumbului; Mare e inventivitatea romaneasca! (:-)))
9.Mi-au displacut tonele de vanzatori de pe plaja. Mi-ar fi placut sa fie mai multa liniste ;
10.Mi-au placut terasa Acapulco si deserturile de acolo. Mi-ar fi placut sa fie un pic mai ieftin iar ospatarul tinerel cu ochelari ceva mai prietenos.
11.M-a surprins neplacut paragina maxima din partea de nord a statiunii;
12.Mi-au placut mult excursiile pe care le-am facut la Techirghiol (manastirea e minunata), la Histria, la Adamclisi, la Manastirea Sfantului Andrei si la Dervent. Mi-a placut drumul pana la trecerea cu bacul la Ostrov si mi-a placut marketingul pe care-l face Ostrovitul acolo: la fiecare bilet de bac o sticla de vin cadou (:-)))

Cam asta e pe foarte scurt…
Iti vine sa ma intrebi daca m-as mai duce la Eforie Nord? Ei na…nici chiar asa!(:-))

4 responses to “Vacanta mea in Romania – partea 1-

  1. eu rec0mand zona Neptun-Olimp-Jupiter dintr-un singur moriv (pentru ca serviciile sunt proaste, plajele proaste, hotelurile proaste) : e plin de verdeata (padure la propriu) si panorama e superba (fiind diferenta de nivel)

  2. marianaiosif

    Mai tii minte cum era pe vremuri Stefane? Boier erai daca ajungeai la Neptun ..(:-))))))

  3. Ma bucur ca ti-a placut la Ad-Ella si te incurajez sa te duci in extra-sezon ca sa eviti toate neplacerile. Noi am fost intr-un an in noiembrie si am stat chiar in partea din fata a casei, unde este apartamentul stil brancovenesc. Ce sa mai, intr-un mare fel. A mai fost si vremea frumoasa – toata strada era de miere de la galbenul copacilor… Enjoy!

  4. Mmm…tentant ce zici tu cu extrasezonul…
    S-ar putea sa ma convingi iar (:-))

Lasă un comentariu